טרנד שעוני היד תופס תאוצה בעולם האופנה

אין תגובות

שעון יד – פריט מיושן?

הטכנולוגיה החדשה שמציפה את חיינו בקצב מסחרר הופכת פריטים רבים, שהיו מוצרי צריכה בסיסיים בשנים עברו, לנחלת העבר. כך לדוגמא, נדיר למצוא היום אנשים שישקיעו מכספם היקר בקניית מצלמה, אם הם לא עוסקים בצילום באופן מקצועי. הרי הטלפון החכם שנמצא בכיס של כל אחד מאתנו עושה עבודה מצוינת בתיעוד של רגעים חשובים, אז למה לקנות מצלמה? את גורלה של המצלמה חולקים עוד פריטים שהיו חלק מהותי מחיינו בעבר, כמו שעון מעורר, לוח שנה, תקליטים ועוד. במחשבה ראשונית, ניתן לחשוב שגם שעון היד הוא אחד מאותם פריטים שאבד עליהם הכלח. במבט חטוף בצג הטלפון נוכל לדעת מה השעה בדיוק, אם כן וודאי אנשים כבר לא קונים שעוני יד יותר. אז זהו, שלא. שעון יד הופך בשנים האחרונות לטרנד שסוחף את עולם האופנה כאש בשדה קוצים. יותר ויותר בתי אופנה ומעצבים ידועים משלבים בעיצובים שלהם שעוני יד מסוגים שונים ומגוונים, שעוני יד חורכים את מסלולי האופנה בכל התצוגות החשובות ביותר, ידוענים רבים ובעלי שם לא יצאו מהבית מבלי שהם עונדים שעון יוקרתי וכיום ניתן למצוא חנות שעונים בכל עיר בארץ ובעולם. אם אנו מעוניינים לקנות שעון יד, כדאי לנו להבין מדוע טרנד שעוני היד תופס תאוצה בעולם האופנה בשנים האחרונות בצורה כה משמעותית.

מדוע שעון יד הוא כל כך פופולרי בימינו?

טרנד שעוני היד הוא למעשה תופעה מעניינת למדי, כי כמו שכבר אמרנו, אנשים כבר לא זקוקים לשעון על מנת לדעת שהם מאחרים לרכבת. אך אם חושבים על כך לעומק, שעון יד הוא פריט שלא משמש רק לצורך הפרקטי של הצגת השעה. שעון יד הוא אקססורי שמשדרג כל הופעה, בין אם מדובר על שעון לאישה או שעון לגבר. שעון יד הוא מה שמכנים בעולם האופנה "פריט קלאסי", מונח שמשמש לתיאור פריטים שתמיד יהיו חלק מעולם האופנה העכשווי, ולא מהווים איזו תופעה חולפת שנשכח ממנה תוך שנים מעטות. שעון יד משדר הופעה אלגנטית ויוקרתית, ומצביע על כך שמי שעונד אותו הוא אדם בעל אמצעים שמקפיד על הופעתו החיצונית ולא נותן לטרנדים חולפים להסיט אותו מהערכים שמובילים אותו. כך לדוגמא, שעון כסף לאישה משדר אלגנטיות נשית עדינה אך חזקה, לוק אותו נשים רבות מנסות לסגל לעצמן. למעשה, לפי דעתנו, הפופולריות הגוברת של שעוני יד בימינו מצביעה על כך שקיימת מגמה בעולם האופנה בה מעצבים חוזרים אל הערכים הישנים והטובים, ומקפידים על אביזרים שהוכיחו את עצמם לאורך ההיסטוריה מבחינה אסתטית. יכול להיות אפילו שהמגמה הזאת חורגת מגבולותיו של עולם האופנה, והיא חלק ממגמה דומה בכל רבדיה של החברה, בה אנשים חוזרים אל המוכר והאהוב, באקט אמיץ אל מול שטף המידע הריק שמספקת לנו התקופה הנוכחית.

אז מה כל כך קלאסי בשעון יד?

מאז המצאתו של שעון היד, חברות השעונים מתאימות אותו לטעם האופנתי של הלקוחות, כך ששעון יד הוא למעשה תכשיט אלגנטי לכל דבר. שעון משובץ יהלומים או שעון זהב הם פריטים אופנתיים מהמעלה הראשונה, שמדגישים את אלמנט היוקרה, אך בצורה שאינה ראוותנית או חסרת טעם, אלא משלבת אותה בטוב טעם ואלגנטיות במראה הכללי של העונד את השעון. כאשר רואים גבר שעונד שעון זהב, האסוציאציה הראשונית היא של גבר דומיננטי, ג'נטלמן "אולד סקול", שכאילו יצא מהסרטים הישנים של ג'יימס בונד לדוגמא. גם שעון יד לאישה הוא פריט חובה למי ששואפת ליצור תדמית של אישה שלא מפחדת מהיותה אישה, ומשקיעה בעצמה כמו שהיא ראויה.

שעון יד – המתנה המושלמת

סיבה נוספת לפופולריות הרבה לה זוכים שעוני יד היא העובדה ששעון הוא לחלוטין המתנה המושלמת לאדם קרוב, במיוחד לבן או בת זוג. כאשר אנו מעניקים שעון יד אנו בעצם מצביעים על כך שהקשר ביננו ובין אותו אדם חשוב לנו ויקר לליבנו, ושאנחנו מוכנים להשקיע בו מבחינה כספית כמה שדרוש. בנוסף לכך, שעון יד הוא מתנה שמראה כיצד אותו אדם נתפס אצלנו, כאדם בעל טעם וסטייל, שמבין מה חשוב בהופעתו החיצונית ובמה כדאי להשקיע. אך לפני הכול, שעון יד הוא גם מתנה סמלית. הרי השעון מסמל בכל תרבויות העולם את הזמן, שהוא ללא ספק המשאב החשוב ביותר שיש לאדם. כאשר אנחנו נותנים שעון לבן או בת הזוג, אנחנו מסמלים את העובדה שהקשר הזה כה חשוב לנו, שאנחנו מעוניינים להשקיע בו את המשאב היקר ביותר, את הזמן שלנו, אותו נרצה להעביר ביחד. 

שעוני יד וטכנולוגיה מתקדמת- הולכים ביחד

הטכנולוגיה המתקדמת היא לא האויב של עולם השעונים, כפי שניתן אולי לחשוב. עולם השענות תמיד היה בחזית הטכנולוגיה, וחיפש דרכים חדשות ומתקדמות על מנת לשפר את המוצר ולהפוך אותו למדויק ואסתטי יותר. גם כיום, ניתן למצוא בשוק שעוני יד שמשלבים את הקדמה הטכנולוגית עם המראה הקלאסי של שעון יד. שעון חכם לדוגמא, הוא שעון שעושה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, אך לא מוותר על המראה המוכר והאהוב של שעון על פרק כף היד. שעון חכם הוא סוג של שעון דיגיטלי המסוגל לבצע פעולות רבות בנוסף להצגת השעה, כמו למשל מדידת לחץ דם, ספירת צעדים לאורך היום, השמעת מוזיקה ועוד, ולמעשה משמש כמו טלפון נייד אותו עונדים על הזרוע. כך יוצא שגבר או אישה המעוניינים לעמוד בחזית הטכנולוגיה מבלי להתפשר על הסטייל יכולים לעשות זאת בקלות, וגם ליהנות מכל היכולות של השעון החכם המקלות את חיינו בצורה ניכרת.

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *