ההבדל בין שעוני גברים לשעוני נשים – איך מזהים?

אין תגובות

שעון כבר מזמן אינו משמש רק בשביל לדעת מה השעה. לשעונים במאה ה-21 מגוון תפקידים, שרחוקים מאוד ממה שהיה התפקיד המקורי שלהם. מדידת דופק או צעדים, להראות לנו מה השעה במקומות שונים בעולם, לספר מה התאריך וגם לשמש כסמל סטטוס יוקרתי- את כל אלו השעונים של היום מבצעים בהצלחה. 

למעשה, ניתן להגיד שכיום שעון משמש כפריט נוח שנמצא על היד, ובזכות המיקום הפשוט והזמין שלו הוא זוכה לכל השימושים המודרניים החדשים שלו.

סוגי שעונים שונים

ישנם מספר סוגי מנגנונים לשעון, כאשר סוג המנגנון יכול להשפיע על המחיר. מנגנון השעון הקלאסי הוא בעל מנגנון קוורץ, כאשר במרכז המנגנון יש גביש קווורץ היוצר אות חשמלי שמאפשר לשעון להיות מדויק ואיכותי. בשעוני האספנות והשעונים הישנים יש מנגנון מכני, כלומר קפיץ שיש למתוח כל פעם מחדש ושחרורו מאפשר את פעילות השעון.

ישנם גם שעונים שתזוזת היד עליה השעון מונח “מטעינה” אותם ומאפשרת להם לפעול. סוג נוסף של שעונים הוא שעונים סולאריים שמקבלים אנרגיה מקרני אור שהם מסוגלים לקלוט. שעונים אלו נחשבים ייחודיים ומעטים האנשים שמשתמשים בהם. רוב שעוני הגברים והנשים כיום יכילו גביש קוורץ או יהיו בעל מנגנון מכני.

שעוני יד לנשים ולגברים

כנראה שהיינו מצפים ששעוני יד לנשים ולגברים יראו אותו דבר בימינו, אך בפועל הדבר אינו כך. גם כיום, יש הבדל משמעותי בין הנראות של שעוני יד לנשים והפונקציות שיש בהם לבין אלו של הגברים.

בעבר, שעון יד לנשים שימש בעיקר כתכשיט, וגברים השתמשו בשעוני כיס. ניתן לראות את ההשפעה על כך גם כיום- מרבית שעוני הנשים יהיו עדינים יותר, בעלי פחות פונקציות משוכללות כמו להראות את מיקום הכוכבים או להראות שלושה שעונים בערים מרכזיות בעולם. שעוני יד לנשים הפופולריים ביותר יהיו דקים וקטנים, והיוקרתיים ביותר יהיו שעון משובץ יהלומים או שעונים העשויים מחומרי גלם יוקרתיים אחרים כגון שעון זהב או כסף.

שעוני נשים יכולים להיות בכל צבע שהוא ובכל עיצוב שהוא, בעלי רצועות עור או מתכת או אפילו פלסטיק שמקליל את מראה השעון, והם יכולים להיראות מתוחכמים ואלגנטיים גם בצבעים מאוד דומיננטיים כמו אדום וורוד.

ישנם שעוני נשים רבים שמיועדים להתאים לתיקים מסויימים או לתכשיטים, וחברות תכשיטים ואופנה רבות מייצרות ליינים משולבים כאלו כדי לאפשר ללקוחות שלהן להיראות מרשימות ואלגנטיות.

מחיר שעון לאישה יכול להתחיל בכ-100-150 שקלים ולהגיע עד אלפים ועשרות אלפים, בהתאם לאיכות המנגנון והחומרים וגם לכמות המתכות היקרות ואבני החן.

שעוני הגברים לעומת זאת, יהיו בעלי פונקציות רבות יותר ומטרתם תהיה בדרך כלל לשדר אלגנטיות ויוקרה.  שעוני הגברים יהיו מסיביים ובולטים יותר, כדי ליצור מראה מרשים ובולט לעין. שעון יוקרה לגבר לא חייב כלל להיות עשוי מזהב או מתכת יקרה אחרת, כל שכן לא לכלול אבני חן. הצבע של שעוני גברים ינוע בין כחול לאפור ושחור ולא יסטה מהגוונים הללו.

שעון זהב לגבר יהיה בדרך כלל חגיגי ובולט לעין, ומטרתו העיקרית לשדר שבעליו אמיד ובעל טעם אנין. שעוני הזהב בדרך כלל יהיו יקרים יחסית כיוון שמלבד השימוש בזהב בהם, גם שאר החומרים בהם משתמשים לעשיית השעון איכותיים ויקרים.

שעון גברים סטנדרטי לרוב יעלה יותר משעון לנשים, ומחירו יתחיל במאות שקלים. גם השוני הזה נובע מהשוני בפונקציות שיש בשעונים ומאיך שהם התקבעו בתודעה בקרב הציבור.

הבדל נוסף בין שעוני הגברים לנשים הוא, שבגלל השוני בתפקיד שלהם שהתקבע בתודעה, גברים בדרך כלל יחזיקו שעון אחד בלבד ואיתו ילכו ביום יום. שעוני נשים לעומת זאת, מעודדים התאמה להם לבגדים ולשאר התכשיטים ולכן פעמים רבות נשים יחזיקו מספר שעונים בבית.

שעון חכם

שעון חכם הוא בין השעונים הבודדים כיום שכמעט ולא מיוצר בהתאמה למגדר ספציפי- גברים או נשים. רוב השעונים החכמים בצבע אחיד וגם אם לחלקם יש רצועות צבעוניות, המראה שלהם סטנדרטי- פשוט ומתוחכם בו זמנית, והם לא נכנסים אוטומטית לאף אחת מהקטגוריות שהרחבנו עליהן קודם.

המחיר של שעונים חכמים יכול להיות החל ממאות שקלים בודדים ועד אלפים- ככל שהמותג יותר מפורסם וייחשב איכותי יותר הוא יגבה מחיר בהתאם. ישנם שעונים חכמים שניתן לרכוש גם באתרים לא מוכרים מחו”ל ובמחירים זולים מאוד- אך התמורה תהיה בהתאם.

חנות שעונים

חנות שעונים היא המקום האולטימטיבי לרכוש בו את השעון המתאים. בחנות שעונים יש מגוון שעונים רחב מאוד של חברות רבות ושונות. בשונה מקנייה אינטרנטית, בחנות שעונים ניתן ממש לענוד את השעון על היד ולראות האם הוא מתאים ונוח.

יתר על כן, בחנות שעונים המוכר יהיה אדם שמבין ומתעסק בשעונים ויוכל לפרט על היכולות שלהם, העמידות שלהם ועל ההיכרות האישית שלו עם החברה ושעוניה, בשונה מקניה אינטרנטית בה לא ניתן לקבל חוות דעת על השעון שרוכשים.

קנייה בחנות שעונים היא חוויה. בשונה מרכישת פריטים אחרים, לחנות שעונים הולכים מספר פעמים בודדות במהלך החיים. כל ביקור כזה הוא חוויה והזדמנות להתרשם ממבחר שעונים בעלי פונקציות שונות או שעונים נדירים ומיוחדים.

לסיכום

לסיכום, יש הבדל משמעותי בין שעוני גברים לנשים. התפקיד שלהם שונה, כאשר שעון נשים לרוב יראה רק את השעה ושעון גברים יכיל פונקציות רבות נוספות גם אם לא הכרחיות. בנוסף, שעון נשים יהיה לרוב מעוצב יותר משעון גברים כאשר מטרתו היא להיראות ולשמש כתכשיט, ואילו שעון גברים יהיה מסיבי ובולט ומטרתו לשדר יוקרה ותחכום. אם מחליטים לרכוש שעון איכותי, כדאי לעשות זאת בחנות שעונים איכותית וליהנות מהחוויה שבדבר.

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *