המדריך למתחילים: 3 דברים שכדאי לשים לב שרוכשים שעון יד חדש

אין תגובות

אם החלטתם שאתם מחפשים שעון יד לגבר או לאישה – דעו שיש כמה דברים שעליכם לדעת מראש. שעונים הם אמירה אישית ביותר, הם אומרים הרבה על תחומי העניין שלכם, הסגנון שלכם ואפילו מצב הרוח שלכם (במידה ואתם אספני שעונים וותיקים ונוטים להחליף שעוני יד מפעם לפעם). ישנם שלל דברים שכדאי לקחת בחשבון כשקונים שעון, אז זה חכם לעשות קצת חינוך עצמי לגבי שעונים, במיוחד אם אתם מחפשים אחר פריטים שיחזיקו בערכם ואף יעריכו לאורך זמן. עם זאת, רובנו רק רוצים לקנות שעון שאנחנו אוהבים ומשקף את אורח חיינו וטעמנו. ובכל זאת, יש לקחת כמה דברים חשובים בחשבון לפני ביצוע הרכישה.

העדפות וטעם אישי

בקלות הדבר היחיד החשוב ביותר שיש לזכור כשקונים שעון הוא הסגנון והטעם האישי שלכם. עליכם להיות נאמנים לעצמכם ולא לרכוש שעון כי מישהו אחר מעודד אתכם לקראת דגם ספציפי, קנו מה שאתם אוהבים.

תוכלו לדייק לפרטי פרטים ואפילו לחשוב על צבעי החוגה שהכי תתאים לכם ולסגנון האישי שלכם. האם נוח לכם יותר עם צבעים ניטרליים כמו שחור, לבן וכסף, או שאתם מעדיפים צבע נועז? השעונים של ימינו מתהדרים בצבעי מחוגים שנעים בין אדום, לכחול, ירוק, וכל מה שביניהם.

בנוסף, ניתן להוסיף קצת צבע על ידי בחירת רצועה (רצועת פלסטיק, מתכת או עור), גם אם החוגה היא ניטרלית. רבים מהמותגים של ימינו מציעים אפילו מערכות רצועות להחלפה מהירה לגברים ולנשים, כך שתוכלו לשנות את צבע הרצועה שלכם כרצונכם. דברים נוספים שיש לקחת בחשבון הם גודל השעון הרצוי ואפילו הצורה. בעוד שהצורה העגולה היא הבחירה הקלאסית-מסורתית, מותגי השעונים המובילים מציעים מארזי טונאו (חבית) בהשראת וינטאג', מלבנים, צורות מרובעות, ועוד כל כך הרבה.

אתם צריכים גם לחשוב עד כמה פעיל אורח החיים שלכם ומה התחביבים שלכם. אם אתם אנשים ספורטיביים אז לבט תרצו שעון ספורט. לדוגמא אם אתם שחיינים או צוללנים נלהבים כדאי לכם לשקול שעון עמיד במים במיוחד או אפילו שעון צלילה מקצועי שיכול לשאת איתכם את מי המלח והלחץ מתחת לים. הדבר נכון גם אם אתם חובבי מכוניות מרוץ או טיפוס הרים.

היום יש שעונים שמתאימים לכל אורח חיים. ישנם אפילו שעונים מושלמים לטיולים רגליים וטיפוס הרים המציעים תכונות כגון מדידת גובה, נקודות מצפן ועוד. אנשים רבים אוהבים להתמכר לז'אנרים השונים האלה של שעונים מכיוון שבמבט אחד הם מדברים ישירות לתחומי העניין שלהם.

זהותו הפנימית של השעון: המנגנון

בדיוק כמו שאתם לוקחים בחשבון את אורח החיים שלכם ואת הטעם האישי שלכם בעת בחירת הפריט הרצוי, אתה צריכים להתחשב גם ברמת הנוחות שלכם ובאיזה מנגנון אתם מעוניינים בשעון שלכם שיניע את "תנועת" המחוגים.

באופן עקרוני, תנועת קוורץ משתמשת בסוללה, כך שתוכלו להניח את השעון לכמה ימים, שבוע או אפילו חודש ולהרים אותו שוב והוא עדיין יציג את הזמן בצורה מושלמת. רוב שעוני הקוורץ של ימינו מאחסנים סוללות שמתפקדות שלוש עד חמש שנים לפני שצריך להחליף אותן. יש אנשים שאוהבים את קלות השימוש בשעון קוורץ, והדבר נכון גם לגבי שעונים המופעלים על ידי שמש, כאשר האור הוא מקור האנרגיה ובדרך כלל אין צורך לאפס את הזמן.

אחרים באמת אוהבים את כל הדברים המכניים. זה בדרך כלל אומר שהם אלטרואיסטים ורוצים שעון עם מאות חלקים מכניים נפרדים הפועלים יחד כמו מנוע רכב בנוי. שעונים מכניים מתהדרים גם בשני סוגים שונים של סלילה: סלילה עצמית או סלילה ידנית – כל אחד מהם דורש תשומת לב שונה מעונד השעון.

חשיבותם של חומרי הגלם

נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון היא החומר ממנו עשוי השעון. פלטינה וזהב הן המתכות הנאצלות אשר לעתים קרובות היו מבוקשות מאוד. עם זאת, שעוני נירוסטה הם אלטרנטיבה מצוינת, במיוחד עבור הלבוש היומיומי.

באופן דומה, חומר הטיטניום מציע אפשרות מרגשת ונוצצת, במיוחד אם אתם מחפשים שעון דגיטלי מכיוון שהחומר משקל קל יותר מפלדה ועמיד יותר בפני שריטות, כמו כן גם היפואלרגני. חומרי מארז קלים אחרים כוללים סיבי פחמן הייטק, קרמיקה וסגסוגות אחרות. למעשה, כמה מהמותגים המובילים של ימינו פונים לכל מיני סגסוגות היי-טק וחומרים קנייניים כדי להפוך את השעונים לעמידים יותר, משקלם קל יותר וייחודי יותר. חשוב לציין שסוג החומר ממנו עשוי המארז בהחלט ישפיע על מחיר השעון.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *