מעוניינים לרכוש שעוני יוקרה? הנה מה שאתם צריכים לדעת

אין תגובות

אם את או אתה רוצים לשדרג את ההופעה שלך באמצעות פריט אחד ואלגנטי, שעוני היוקרה הם הדבר בשבילכם. אבל איזה שעון כדאי לבחור? ואיך הגיעו שעוני היוקרה לחיינו?

היסטוריית שעוני היוקרה

משעון השמש ודרך שעון החול, התקדמנו במאה ה-13 לשעונים מכניים. במאה ה-17 היו משתמשים בעיקר בשעוני כיס, שהיו אז אביזר אופנתי בקרב העונדים אותם. כדי להיראות כלפי חוץ כחלק מהמעמד הגבוה, היית צריך להסתובב עם שעון כיס יוקרתי. 

שעון יד לגבר הפך לפופולרי רק החל ממלחמת העולם הראשונה, שם החיילים ענדו את שעוני הכיס שלהם על היד כדי לאפשר לעצמם לנוע בחופשיות בזמן ההכנה לקרבות ובקרבות עצמם. 

אחרי ששעון היד צבר תאוצה בקרב האזרחים ולאחר המצאת מנגנון הקוורץ הייחודי שדייק את מדידת הזמן, התחילו לייצר עוד ועוד שעונים. בעקבות כך החלו להתייחס לשעוני יד כתכשיט לכל דבר. 

כך נוצרו לאורך השנים שעוני היוקרה, אם זה שעוני גברים ואם שעוני נשים. אנשי עסקים, פוליטיקאיות, אומנים, הייטקיסטיות- כל אחד יכול לענוד שעון יד יוקרתי שיתאים למראה שלו וידגיש את אופיו.

מותגי שעוני היוקרה המובילים

קיימים בימינו מותגים רבים שמעצבים ומוכרים שעוני יוקרה בכל רחבי העולם. המפורסם שבהם הוא ROLEX, החברה השוויצרית שהוקמה בשנת 1905, אבל מאז הקמתה נכנסו לשוק מאות יצרני שעונים מגוונים, כגון- Pierre Richardson, Maserati, Kenneth Cole ועוד רבים אחרים. 

חלק מיצרני השעונים הם ותיקים ונמצאים בשטח כבר זמן רב, וחלק מהיצרנים הם מעצבים חדשים שהגיעו לשוק כדי לתת אמירה עיצובית מרעננת. כל מותג והייחודיות שלו.

מהו מחירם של שעוני יוקרה?

טווח המחירים של שעוני היוקרה הוא רחב ביותר. ניתן למצוא שעונים שעולים מאות שקלים בלבד, וניתן גם למצוא שעונים שעולים עשרות אלפי שקלים. הכל תלוי במותג השעון, באיכות החומרים ממנו הוא עשוי ובעיצוב שלו. 

לדוגמא, קיימים שעונים משובצים יהלומים, ובהתאם לכך השווי שלהם עולה. קיימים גם שעונים שנוצרו במהדורה מוגבלת, ובגלל נדירותם הם יהיו יקרים יותר משעונים אחרים. מטבע הדברים, ניתן להתאים את השעונים ותכונותיהם לפי התקציב האישי שלכם.

שעוני יוקרה מתאימים גם לגברים וגם לנשים?

בתחילת דרכם של השעונים שעוני יד נענדו על ידי נשים בלבד, ולעומת זאת גברים השתמשו בשעוני כיס. אך זה השתנה כמובן במאה ה-20, במהלכה כולם התחילו לענוד שעוני יד, גברים ונשים כאחד. 

כיום, יצרני השעונים השונים מתאימים את העיצוב שלהם לצרכים השונים של לקוחותיהם. לדוגמא, שעון יד לנשים לפעמים ייקבל רצועה דקה יותר, לעומת שעון יד לגבר לו תהיה רצועה עבה, והכל בשביל להתאים את הדגמים לסטייל האישי שלכם ולהוסיף לו.

איך להתאים את שעון היוקרה למראה שלי?

כל אחד יכול למצוא את השעון שמתאים לו מתוך מגוון השעונים המוצעים כיום בשוק. לכן, כדאי לחשוב לאיזו מטרה ומראה אתם מעוניינים להתאים את שעונכם. 

כך לדוגמא, שעונים כסופים יוכלו להתאים לכם גם ליומיום וגם לאירועים רשמיים יותר, ואם אתם מחפשים שעונים פונקציונליים  – שעון כסוף יכול להיות הבחירה הנכונה. אם ברצונכם להרשים, ניתן לבחור שעון שקוטרו גדול יותר, מה שידגיש את נוכחותו על ידכם. 

ישנם עיצובים נקיים, עיצובי רטרו, עיצובים צבעוניים, עיצובים קלאסיים ועוד, כל אחד מתאים לאדם אחר ולמטרה אחרת. כל מה שצריך  – זה רק לבחור.

מהו עתיד שעוני היוקרה?

בשנים האחרונות חלק ממותגי שעוני היוקרה החלו להוציא דגמים של שעונים חכמים. למה הכוונה? הכוונה היא לשעונים בעלי מסך מגע קטן שיכולים להתחבר אל הטלפון הסלולרי שלכם. 

דרך השעונים החכמים ניתן לבצע שיחות, להקשיב למוזיקה, לשלוח הודעות ועוד אפשרויות רבות ומגוונות. יש אפילו שעונים שסופרים את הצעדים שלכם ומודדים את רמת החמצן בדם! כל הפונקציות המתקדמות האלה מתקיימות בתוך שעון שמעוצב בצורה האלגנטית של השעונים היוקרתיים המוכרים. 

האם שעוני יוקרה מחזיקים מעמד שנים רבות?

התשובה היא: בהחלט כן! קיימים שעוני יוקרה מתחילת המאה ה-20 שעברו מדור לדור ועדיין מתקתקים כראוי על פרקי כף היד של אספני השעונים. למעשה, אספנות שעוני יוקרה מההיסטוריה היא פופולרית מאוד. 

עובדה זו מוכיחה ששעוני יוקרה הם אמידים ואמינים ויכולים להישאר איתכם לזמן רב לאחר הקנייה, ואולי לעבור בירושה גם לילדיכם אם תחפצו בכך. הכל תלוי ברמת הגימור של שעון היד ובשמירתכם עליו.

אז איזה שעון יוקרה עליי לקנות?

כשמחליטים על שעון יוקרה, יש המון דברים שיש לקחת בחשבון. כדאי לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם אני מעוניין בשעון יוקרה חכם או בשעון יוקרה רגיל?
  • מאיזה זכוכית אני רוצה שהשעון שלי יהיה עשוי? (לדוגמא: קריסטל, מינרל, ועוד)
  • באיזה צבע אני רוצה את השעון שלי? (לדוגמא: זהב, כסף, שחור…)
  • למי מיועד השעון? האם לגבר או לאישה?
  • מה גודל השעון שאני רוצה? (שעונים מגיעים בקוטר משתנה)
  • איזה רצועה אני רוצה בשעון היד שלי? (לדוגמא: עור, ברזל…)
  • מה טווח המחירים שלי להשקעה בשעון יד יוקרתי?
  • מה המראה האישי שלי שאליו אני רוצה להתאים את השעון?
  • איזה תכונות נוספות אני רוצה בשעון שלי? (לדוגמא: משובץ ביהלומים, עמיד במים וכדומה)

כל השאלות האלה ועוד יכוונו אתכם לקנות את שעון היוקרה שמתאים לכם, לצרכים שלכם ולאישיות שלכם. בנוסף, כדאי לוודא ששעון היוקרה שאתם קונים הוא מהיבואן הרשמי ושיש עליו אחריות שתכסה את הקנייה שלכם ותבטיח שהשעון יישאר על ידכם לתקופה ארוכה, כי כפי שכבר גילינו- שעוני יוקרה יכולים להיות על-זמניים.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *