שעון מחוגים או שעון דיגיטלי – מה עדיף?

אין תגובות

שעון מחוגים

בחרתם לענוד על ידכם שעון יד אלגנטי ואופנתי. כעת נותרה דילמה נוספת: באיזה סוג שעון כדאי לבחור? האם ללכת על שעון מחוגים קלאסי או שמא דווקא על שעון דיגיטלי ומעודכן? את הכתבה הבאה נקדיש לשאלה אופנתית חשובה זאת.

הכל זה בדיגיטל

שעון יד דיגיטלי הוא הבחירה של רבים וטובים. זאת מהסיבה שהצג הדיגיטלי משדר אלגנטיות ויוקרתיות יחד עם עדכניות וחיבור להווה הנוכחי. יתרה מכך, שעון דיגיטלי נח יותר לתפעול בפונקציה אותה הוא משרת: הרבה יותר קל לקרוא את השעה בקטגוריה הדיגיטלית לעומת המקבילה האנלוגית.

היתרון המובהק של השעונים הדיגיטליים הוא עושר הפיצ'רים שהם מציעים. אפילו אם השעון אינו שעון חכם, אם מדובר בשעון דיגיטלי כנראה שיש לו טיימר, סטופר, אפשרויות לשעונים מאזורי זמן אחרים בעולם ועוד. כל אלו הם אופציות נחמדות שיכולות להיות מאוד שימושיות מעת לעת.

אם הבחירה היא של שעון חכם, הרי שהאפשרויות כמעט אינן מוגבלות. שעון חכם מתפקד כמעט כמו סמארטפון בן זמננו. הוא מאפשר לקבל ולשלוח הודעות, להתעדכן בחדשות ונתונים רלוונטיים שהוגדרו על ידי בעל השעון ועוד שלל פ'יצרים כיפיים וחיוניים. זאת בנוסף על ממשק מעודכן ואלגנטי שנח לתפעול לכל מי שיש לו אוריינטציה כלשהי לטכנולוגיה (כלומר, כל מי שמשתמש במחשב או בטלפון נייד).

בל נשכח ששעון דיגיטלי הוא מוצר שימושי ביותר עבור קהילת הספורטאים. אנחנו לא מדברים רק על משתתפים באולימפיאדה אלא על כל חובב ספורט שמתעניין בנתוניו האישיים. שעון ספורט דיגיטלי מאפשר למדוד בדייקנות וביעילות זמני ביצוע כמו גם מדדים רלוונטיים נוספים כגון מרחק, מספר צעדים או קצב לב. כך למשל, שימוש בשעוני ספורט נפוץ מאוד עבור ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה, צלילה ופעולות ספורטיביות נוספות.

החיסרון הבולט של שעון דיגיטלי עלול להימצא בהיבט האופנתי. שעונים דיגיטליים מזוהים לפעמים עם עיצוב מסורבל ולא אופנתי שנועד יותר לשרת פונקציות שימושיות מאשר לשדר את הלוק הנכון. יחד עם זאת, חשוב להדגיש שזיהוי זה מנותק מהמציאות וכיום יש בשוק שעונים דיגיטליים רבים שעושים את עבודתם ועדיין שומרים על עיצוביות בלתי מתפשרת.

לכן היום, שעון יוקרתי לגבר או שעוני נשים קלאסיים יכולים להיות דיגיטליים. אפילו אם השעון הנידון הוא שעון זהב לגבר או שעון משובץ יהלומים, עדיין הצג הדיגיטלי יכול להתאים ולא להיראות זר בנוף.

שעון מחוגים – הבחירה הקלאסית

עם כל יתרונותיו של השעון הדיגיטלי, גם לשעון מחוגים קלאסי ואנלוגי יש מעלות רבות שעומדות לזכותו. לשעון המחוגים היסטוריה ארוכה ומפוארת שמתחילה כמה מאות אחורנית ונמשכת עד עצם היום הזה.

ההיסטוריה הזאת ניכרת בעיצובים של שעונים אנלוגיים רבים, שמשדרים מראה וינטג'י בלתי מתאמץ ונחשק עד מאוד. המראה הוינטג'י מתאים לאנשים רבים, נשים כגברים, אשר מבקשים לשדר אלגנטיות יחד עם כבוד לעבר ולמסורת גדולה יותר מהם. על כן לא משנה עם אלו שעוני נשים או שעון זהב לגבר, שעון משובץ יהלומים או שעון יוקרתי לגבר, הצג האנלוגי מתאים להם היטב ומוסיף להם עוד חן משל עצמו.

כחלק מן האלמנט המסורתי שעוני יד משמרים טקס שנעים מאוד לשחזר: הליכה לשען לצורך תיקון ושיפוץ אחת לכמה שנים. עיסוקם של השענים הוא מקצוע שהולך ונכחד מהעולם, אך הבחירה של רבים באופציית המחוגים מאפשרת להם עדיין להתפרנס בכבוד. נכון, היום אפשר בקלות לדעת את השעה גם בלי ללכת לשען לתיקון, אך יש בכך יותר מן הפעולה כשלעצמה. כמו טקסים אהובים אחרים (למשל הכנת קפה שחור בפינג'אן) גם כאן יש סמליות רבה.

חלק משעוני המחוגים הם פריטי אספנים עם ערך כספי וסנטימנטלי גבוה. כמו בקבוקי אלכוהול איכותיים שמשתבחים עם הזמן, הבחירה בשעון אנלוגי נושאת משמעות שהיא מעבר לפונקציה הפשוטה של אביזר אופנתי. אספנים רבים קונים ומוכרים שעוני מחוגים וגוזרים מכך רווחים נאים ואף יותר מכך. מדובר בתחביב שבצדו הנאה אישית גדולה ותועלת כלכלית לא מבוטלת.

שעוני מחוגים מעידים בעקיפין על תכונות רבות המבוקשות לאדם, כמו אלגנטיות, תחכום והליכה נגד הזרם המקובל. הצורך לקרוא את השעון ולהבין את השעה מהמחוגים מעידה על יכולת ואינטליגנציה מסוימת, כמו גם על בחירה מודעת לא ללכת בהכרח על הפתרון הזמין הפשוט ביותר.
מעבר לכל אותן התפלפלויות, שעון מחוגים הוא פשוט אביזר אופנתי מקסים שמתאים לכל אחד, ללא הבדל מין, גיל או מעמד. מדובר באקססורי אופנתי עדין ונעים, שיהלום כל יד אשר תענוד אותו.

העיקר שיש שעון

בסופו של יום, אי אפשר להצביע על עדיפות מובהקת לטובתו של אחד מסוגי השעונים, דיגיטלי או מחוגים. הבחירה ביניהם נעשית מתוך שקלול של שלל היבטים עם דגש על הרצון והבחירה האישית. כך למשל, בעוד ששעון דיגיטלי עדכני עשוי להתאים מאוד לאדם אחד, מישהי אחרת אולי תימשך יותר לבחירה האנלוגית הקלאסית.
חשוב להבין מה הצורך המשרת הצטיידות בשעון יד, ומכאן לגזור את ההעדפה לאחד או לאחר. לדוגמה אנשים שמבכרים פונקציונליות ופשטות ללא ספק ייטו יותר לרכוש שעון יד דיגיטלי. לעומת זאת, אנשים שמעוניינים בפריט המשדר אופנתיות ועל זמניות (ראיתם מה עשינו כאן?) עשויים דווקא לבחור בשעון המחוגים המוכר והאהוב.

כך או כך, כל בחירה לגיטימית והעיקר הוא שיש שעון. על אף שכיום ניתן לקרוא את השעה כמעט מכל מקום ומכל מכשיר שהוא, עדיין יש קסם מיוחד לשעון שלא ניתן לשחזר באף מחשב או טלפון נייד. לכן לא חשוב אם דיגיטלי או מחוגים, מה שמשנה באמת היא הבחירה הלא בהכרח שגרתית (אך מאוד אלגנטית) להתהדר בשעון על פרק היד.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *